Well, I would like a hint of how I create the function that gets list1 and list2 and returns a third list with the interleaved elements of list 1 and 2, what would be the logic? my code is like this ...
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#define true 1;
#define false 0;
typedef struct _nodo{
int data;
struct _nodo *next;
struct _nodo *prev;
}nodo;
typedef struct _lista{
nodo *head;
}lista;
lista *criaLista(){
lista *l = (lista*)malloc(sizeof(lista));
if (l != NULL){
l->head = NULL;
return l;
}
return NULL;
}
nodo *criaNodo(int data){
nodo *n = (nodo*)malloc(sizeof(nodo));
if (n != NULL){
n->data = data;
n->next = NULL;
n->prev = NULL;
return n;
}
return NULL;
}
int inserirFim(lista *l, int data){
if (l != NULL){
nodo *n = criaNodo(data);
if (l->head == NULL){
l->head = n;
n->next = n->prev = n;
return true;
}
else{
nodo *last = l->head->prev;
n->next = last->next;
l->head->prev = n;
n->prev = last;
last->next = n;
return true;
}
}
}
void display(lista *l){
if (l != NULL && l->head != NULL){
nodo *temp = l->head;
while (temp->next != l->head){
printf("%d ", temp->data);
temp = temp->next;
}
printf("%d ", temp->data);
}
}
lista *intersecao(lista *l, lista *l1){
if (l != NULL && l->head != NULL && l1 != NULL && l1->head != NULL){
lista *l2 = criaLista();
nodo *temp = l->head;
nodo *temp1 = l1->head;
while (temp->next != l->head){
while (temp1->next != l1->head){
if (temp->data == temp1->data)
inserirFim(l2, temp->data);
temp1 = temp1->next;
}
temp = temp->next;
temp1 = l1->head;
}
if (temp->data == temp1->prev->data)
inserirFim(l2, temp->data);
return l2;
}
}
int main()
{
//desconsidera a main, era só pra testar se tava funcionando.
// por isso ja inserir os numeros ordenados
lista *l = criaLista();
lista *l1 = criaLista();
inserirFim(l, 100);
inserirFim(l, 90);
inserirFim(l, 80);
inserirFim(l, 70);
inserirFim(l, 60);
inserirFim(l, 50);
inserirFim(l, 40);
inserirFim(l1, 100);
inserirFim(l1, 70);
inserirFim(l1, 50);
inserirFim(l1, 40);
lista *l3 = intersecao(l1, l);
display(l3);
printf("\n\n");
system("pause");
return 0;
}