If you notice correctly, this is a method that I developed to create the vertices of regular polygons inscribed on a circle of radius r
@Override
public float calcularRaio(float lado, int numeroLados) {// calcular raio
float raio = (float) (lado / (2 * Math.sin(Math.PI / this.getmNLados())));
return raio;
}
@Override
public float getRaio() {//obter o valor do raio
return calcularRaio(this.getLados(), this.getmNLados());
}
public List<Ponto2D> getVertices() {//obter os vertices
vertices = new ArrayList<>(mNLados);
double calcularAngulo = 360.0 / mNLados;
Ponto2D pontoCriado = new Ponto2D(super.getmCentro().getmX(), super.getmCentro().getmY() + this.getRaio());//(0,r)
if (mNLados % 2 == 0) //numero par de lados tem que rodar para ficar com o lado de baixo horizontal
{
pontoCriado = rodarPonto2D(pontoCriado, super.getmCentro(), calcularAngulo / 2.0F);
}
vertices.add(pontoCriado); //adiciona pontos/vertices á lista de arrays pra completar a figura
for (int i = 1; i < mNLados; i++) {
pontoCriado = rodarPonto2D(pontoCriado, super.getmCentro(), calcularAngulo);
vertices.add(pontoCriado);
}
return vertices;
}
public Ponto2D rodarPonto2D(Ponto2D pontoInicial, Ponto2D pontoCentral, double angulo) {
double anguloRadiano = Math.toRadians(angulo);
double coseno = Math.cos(anguloRadiano);
double seno = Math.sin(anguloRadiano);
double dx = (pontoInicial.getmX() - pontoCentral.getmX());
double dy = (pontoInicial.getmY() - pontoCentral.getmY());
float mX = (float) (pontoCentral.getmX() + (dx * coseno - dy * seno));
float mY = (float) (pontoCentral.getmY() + (dx * seno + dy * coseno));
pontoInicial = new Ponto2D(mX, mY);
return pontoInicial;
}
And my doubt is here in this method to drawPoligonosRegulares using Canvas, I used the same logic that I used in the getVertices () method and it is not working
public void desenharPoligonosRegulares(GraphicsContext gc) {
float raio = (float) (this.lados / (2 * Math.sin(Math.PI / this.mNLados)));//calcula o raio
double calcularAngulo = 360.0 / mNLados;//calcula o angulo
gc.beginPath();
gc.moveTo(raio * Math.cos(0), raio * Math.sin(0));//é o mesmo que ter (raio, 0)
gc.setFill(Color.Black);
gc.setStroke(Color.Black);
gc.setLineWidth(1.5);
for (int i = 1; i < this.mNLados; i++) {
gc.lineTo(raio * Math.cos(calcularAngulo * i), raio * Math.sin(calcularAngulo * i));
}
gc.closePath();
gc.fill();
gc.stroke();
}